Istorijat

Golf I
Prva generacija Golfa pocela se prodavati 1974., a dve godine kasnije dobila je i sportsku GTI verziju koja je bila opremljena 1.6-litarskim benzinskim motorom snage 110 KS. Kabriolet se prodavao od 1979. do 1993. i sa nesto manje od 390 hiljada prodanih primeraka bio najprodavaniji kabriolet na svetu. I ako se u Europi ta generacija prestala proizvoditi 1983., u Juznoj Africi jos i danas postoji model City Golf , koji izgleda kao kombinacija prve i druge generacije nama znanih Golfova.


Golf II
Druga generacija hatchbacka, popularno zvana "dvojka", predstavljena je 1983 ., a bila je takode dostupna u GTI verziji, kao i jos sportskijoj Rally G60 sa 160 KS i Limited sa 210 KS (proizvedeno samo 70 komada). 1990. na trzistu je bio i posebni model s pogonom na sva cetiri tocka i "terenskim" izgledom nazvan Golf Country . Druga generacija prestala se proizvoditi 1992., a tokom njene proizvodnje, 1979. uveden kabriolet prve generacije prodavao se bez znacajnijih dizajnerskih promena.



Golf III

Treca generacija predstavljena je 1991 ., a u top model se ugradjivao VR6 motor koji je u pocetku razvijao 174, a kasnije 190 KS. 1993. Golf je po prvi put predstavljen u karavanskoj verziji, a iste godine novi izgled su dobile i kabrioletska i GTI verzija. Vazdusni jastuk za vozaca postao je deo serijske opreme 19100., a bocni vazdusni jastuci postali su dodatna oprema 1996., kada je deo serijske opreme postao i ABS . Iste godine na trzistu je bio i posebni model GTI-ja, kojim se obiljezavalo 20 godina od uvodjenja prvog modela tog naziva. "Trojka" se prestala proizvoditi 1997., kada je predstavljena i cetvrta generacija.



Golf IV

Od jeseni 1997 . prodavan Golf "cetvorka" bio je osim u standardnoj hatchback verziji dostupan i kao kabriolet i karavan, a 1998. u njega se poceo ugradivati i pogon na sva cetiri tocka nazvan 4motion. ESP je u serijsku opremu uvrsten 1999., a bocne vazdusni jastuci tri godine kasnije. 2000. GTI se prodavao i u posebnoj verziji u povodu 25. godisnjice uvodenja prvog tako nazvanog modela na trziste, a 2002. predstavljen je i benzinski motor FSI s direktnim ubrizgavanjem goriva, kao i sportska verzija R32 opremljena 3.2-litarskim sesterocilindricnim motorom sa 241 KS. Prie nego sto je zamenjen novom generacijom, Golf cetvrte generacije kod nas se prodavao i sa posebnim paketima opreme Ocean i Pacific.



Golf V

Peta generacija predstavljena 2003. kod nas se pocela prodavati paralelno sa pocetkom 2004., a od pocetka 2005. dostupna je i u GTI verziji sa 2-litarskim FSI motorom koji uz pomoc turbo punjaca razvija 200 KS, pa je sa njim Golf u mogucnosti ubrzati od 0 do 100 km/h za 7.2 sekunde i postici maksimalnih 235 km/h. Jos sportskija verzija R32 predstavljena je u oktobru 2005. na salonu automobila IAA , a opremljena je 3.2-litarskim sesterocilindricnim motorom od 250 KS koji omogucuje Golfu da od 0 do 100 km/h ubrza za 6.2 sekunde i postigne maksimalnu brzinu od 250 km/h. Golf pete generacije u serijskoj opremi ima izmedu ostalog ABS, ESP, BAS sigurnosne kocnice, kao i sest vazdusnih jastuka, a uz dizelske TDI motore i GTI verzije moguce je naruciti novi automatizirani mjenjac DSG.



Golf VI

Šesta generacija veoma je brzo uskočila na mesto pete.Golf VI izgleda nezamenjivo, i izgleda dobro.U gabaritima koji se u milimetrima razlikuje od prethodnika, donosi potpuno drugačiji imidž. Deluje stameno, snažno i dinamično, ali ne i sportski po svaku cenu. Osećaj promene u dizajnu karoserije ponajviše donose promenjeni odnosi prepusta preko prednjih i zadnjih točkova.U enterijeru, novi Golf dobrim delom preuzima armaturu i instrumentaciju od Passata CC,enterijer je dobro organizovan, pregledan, bar na prvi pogled i funkcionalan.U VW-u tvrde i argumentuju da je ovo najbolji Golf do sada proizveden.


Golf VII














Odg: Candy white GTI
hvala drug :26
pazi ima razlike izmedju HP i UHP gume, sto malo u sari i strukturi gume kao i u indeksu brzine, ja sam uzeo ove UHP sa indeksom brz...
Odg: Candy white GTI
Moćan autić svaka cast!

Vidjoh na jednu od prethodnih slika Tigar ove nove HP gume, kako su ti se pokazale na ovu aždaju živo me zanima? Sem što br...
Odg: No comment :)
Samo da se posle kad budeš skidao ne zaboraviš da si ovo napravio 😁

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Odg: No comment :)
Bas super uradjeno,i ja cu ovako isto da uradim !!
 formidable


VW-CLUB Slika nedelje

Koliko kilometara prelazite godiĆĄnje?
Manje od 1000km
Od 1000 do 5000km
Od 5000 do 10000km
od 10000 do 15000km
Preko 15000km
Vidi rezultate

Ostale ankete