Kako do legalne zamene motora koji nije fabrički ugrađivan:
1. Imaš "vezu" u agenciji za bezbednost saobraćaja:
- Uplatiš 290 din. za republičku administrativnu taksu.
- Uplatiš 3.300 din. za obradu dokumentacije za ispitivanje vozila (sami zaključite šta je obrada dokumentacije i njihova stručnost)
- Uplatiš mito i korupciju (?? din., ali mislim da se obračunava u EU valuti)
- Dobiješ potvrdu agencije za sve što ti treba, sve po zakonu (oni mogu da odluče da nije potrebno ispitivanje vozila)
- Ideš na tehnički pregled
- Ideš u SUP i platiš 1.314 din. za promenu broja i karakteristika motora i njihov upis u saobraćajnu
- Vozi i nosi "crvenu" sa sobom.
2. Nemaš "vezu" u agenciji:
Ovde već dolaziš u malo komplikovanije vode
- Uplatiš 290 din. za republičku administrativnu taksu.
- Uplatiš 3.300 din. za obradu dokumentacije za ispitivanje vozila
- Oni se prave mutavi jer nemaš smernice proizvođača
- Ti zoveš ovlašćenog zastupnika, on se pravi mutav i kaže da ne može motor iz golfa u jettu. Pitaš zašto, ćute.
- Opet zoveš agenciju, nemaš smernice, raspravljaš se sa njima. Oni shvate koja si budala, izdaju ti saglasnost da možeš da ugradiš motor u auto (jebavaš se sa ugradnjom).
- Sad već imaš mogućnost izbora, pa možeš da biraš kod koga ćeš izvršiti ispitivanje.
- Uplatiš šta treba za ispitivanje i čekaš, čekaš, čekaš, a oni se ubijaju od naučnog elaborata. Kad ti na kraju izmere težinu vozila i daju saglasnost da je vozilo homlogovano ideš
sav srećan sa potvrdom u agenciju.
- Uplatiš 3000 din. za ispitivanje vozila (ponovo), i oni te odbiju jer po zakonu nemaš smernice proizvođača.
- Ideš kod neke babe u Bosnu (to sam pročitao ne nekom forumu) da se ona sekira za tebe za 10KM. (auto u najbližu reku, min. dubina 2m po JUS)
- Ne moraš da radiš tehnički
3. Registruješ auto bez da ideš na tehnički (dok traje).
- Ovo je najliberalniji način jer su mogućnosti ograničene samo tvojom maštom.
- Cena je neznatno viša u odnosu na konzervativni način.
- Uz crvenu nosiš i "naprednu" sliku na retrovizoru. Kad se promene, promeniš sliku. (Tišina tamo)
5. Po balkanskom receptu ima još nebrojeno načina za legalizaciju motora, pa možeš da biraš: PUS, lažni računi, falsifikovane sobraćajne, drug na carini, komšija u uniformi, bušenje bloka, prekucavanje brojeva...
Svako ko ima nešto da doda gore navedenoj temi je dobrodošao.
E, sad imam i neka pitanja.
- Da li je iko ikad dobio smernicu od Porsche SCG za ugradnju motora koji nije fabrički ugrađivan u šasiju u godini proizvodnje?
- Neka mi neko objasni zašto agencija za nebezbednost saobraćaja promenu karakteristika vozila ne smatra kao unapređenje tehničke kulture, a ugradnju ABS sistema ne smatra za unapređenje bezbednosti vozila.
ZOBS član 250.
Agencija nakon uvida u tehničku dokumentaciju može istu odobriti i bez ispunjenja uslova iz stava 3. ovog člana (smernice proizvođača), a posebno u slučajevima kada se takvim prepravkama unapređuje bezbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosno omogućava obavlјanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebno ne proizvodi.
(Po meni je ovaj stav za primenu u tački 1 gore navedenog)
Inače po nacrtu predloga novog zakona, članovi koji se odnose na prepravljanje vozila nisu pretrpeli posebne izmene.
- Dodaje se da smernice ne trebaju za vozila koja nemaju ovlašćenog predstavnika.
- Dodaje se da prepravke mogu da vrše samo pravna lica registrovana kod agencije.
Verovatno će za koju godinu vulkanizeri biti sertifikovani, a ko sam menja točak u zatvor do 30 dana
Pozdrav