Šta je zapravo AdBlue?
AdBlue je sredstvo koje koriste kamioni s SCR tehnologijom kako bi zadovoljili propise o čistoći izduvnih gasova koje određuju Euro 4, odnosno Euro 5 standardi. Sastav sredstva Petrol AdBlue definisan je standardom DIN 70070.
Od čega je sastavljen AdBlue?
Petrol AdBlue je neotrovna, bezbojna, sintetički proizvedena 32,5-postotna otopina vrlo čiste uree u destilovanoj vodi.
Kako deluje AdBlue?
AdBlue je sredstvo koje omogućuje selektivnu katalitičku redukciju, odnosno sredstvo na kojem se temelji SCR tehnologija:
AdBlue se kontrolisano ubrizgava u vruće izduvne gasove pre njihovog ulaska u SCR katalizator.
U njemu zatim nastaje hemijska reakcija azotnih oksida i amonijaka koji se oslobađa iz sredstva AdBlue.
Konačni rezultat hemijske reakcije jesu gotovo potpuno pretvaranje opasnih azotnih oksida u atmosferski azot i vodenu paru.
Kamioni s SCR katalizatorima zbog boljeg sagorevanja (viši pritisak i temperatura u prostoru za sagorevanje) troše do 5% manje goriva i proizvode znatno manje čađi.
Ta tehnika omogućuje dostizanje graničnih vrednosti koje postavljaju Euro 4 (3,5 g NOx/kWh) i Euro 5 (2,0 g NOx/kWh).
Pomoću te tehnologije ubuduće će se moći postizati još niže granične vrijednosti.
Mogu da kazem za kamion da prodjem dosta 1300-1500km sa 30l.adblua odprilike. I kako se povecavaju norme motora euro5,euro6 tako se povecava i kolicina ubrizgavanja adblua. Sipa se u poseban rezervoar koji je namenjen samo za adblu odakle ga pumpa vuce i ubrizgava u izduvnu granu. Ne mogu da garantujem za auto kako ce biti kada se ostane bez nje ali verujem da ce biti isto kao i na teretnom nema snage vuce se po putu ode u safemode cisto da se odvuces do pumpe i sipas