Autor Tema: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4  (Pročitano 16862 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 319
  • Age: 29
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +16/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« poslato: April 01, 2021, 12:05:11 posle podne »
Meni licno u autu stoji manuelna klima, i pored svih drugih pogodnosti koje sam ugradio i prepravio, ovo mi iskreno bode oci vec neko vreme. I evo konacno par lepih dana ispred nas pa da i to odradim. Ja sam licno odrabrao stariji tip climatronika, postoje dva tipa, razlikuju se dzekovi na kutiji. Sto se tice potrebnih delova evo sta je potrebno:

Kutija nov/stari tip, oznaka je 3B1 907 044 C
Instalacija, moj savet je uzeti instalaciju sa kutije dok je na autu, izvaditi skoro celu ako je moguce
Komande climatronika, za 4ku su sve iste, razlikuju se za B5.5 i G4 ne fizicki vec po rasporedu pinova !

Moj licni savet, kada pazarite kutiju, gledajte sto jeftiniju, a celu, jer cete svakako menjati mali hladnjak, gumice, sundjere klapni.

Moja ulaganja su bila:

Kutija sa instalaciom 3000din
Komande klimatronika i senzor unutrasnje temp tj senzor svetla 1000din
Nov mali hladnjak 1500din
Nove gumice oko 500din





E sad, posto je ova kutija sa auta koji je 2000god, star je vec 20-21god, sundjer klapni su propali, ja sam to resio sa vise slojeva alu trake, mada je moguce nabaviti i org sundjer ali sundjer ce propasti, traka malo teze. Dok sam ovo radio, ocistio sam detaljno kutiju, jer imala je neke prasine i grancica. Mali hladnjak se lako menja, dva srafa izvuci stari, ubaciti novi i zasrafiti dva srafa. Sledeci problem su step motorici koji regulisu klapne, sve sam podmazao, kako bi mehanizam lakse radio i manje mucio motoric. Nazalost nisam nasao nacin da ih testiram na stolu, te sam ih sve testirao kada sam povezoa sve u autu. Mada koliko sam video, step motoric je moguce kupiti polovan ispravan, ili pak nov. Evo oznake motorica:

Motorici:
crven - flap control motor reg. temperature V68 ( 1J1 907 511 C )
zut - heater flap control motor V85 ( 8D2 820 511 C )
zelen- central flap control motor V70 ( 1J1 907 511 D )
crn- recirculation V71 ( 1J1 907 511 A )

Senzori:
Driver foot temperature sensor G192 ( 1H0 907 543 A )
intake air temperature sensor G89 ( 1K0 907 543 G )
air flow sensor J126 ( 1J0 907 521 )
solar radiation sensor G107 ( 1J0 907 539 2AQ ) + senzor temperature u braniku G17 (1J0 919 379 A )



Sto se tice ugradnje, necu lagati muka je. Skida se sve, tabla, volan, centralna konzola, sve sve sve ide napolje. Ostaje kutija unutra, ventilator i instalacija. Potrebno je takodje izvaditi akumulator kao i nosac akumulatora (4 srafa) jer se ispod njega nalaze konekcije za ventilator i kompresor klime, kao i brisace, plastiku ispod brisaca, motoric i makaze brisaca, jer je potrebno provuci par kablova. Sto se tice instalacije, uproscena i slikovato predstavljena ide ovako:



Pinout T10 i T12 dzeka je sledeci:
T10 konektor:

1 - Pin3 presostata
2 - disel injection control unit
3 - disel injection control unit
4 - signal brzina motora
5 - osigurac 5 - 7.5A
6 - masa
7 - osigurac 25 - 25A
8 - Pin2 senzora temperature u kabini
9 - prazna konenkcija
10 - osvetljenje terminal 58d

T12:

1 - k linija za dijagnostiku
2 - pin2 na presostatu
3 - prazna konekcija
4 - osigurac 3 - 5A
5 - pin1 senzor temperature u braniku
6 - prazna konekcija
7 - pin11 u zelenom dzeku T32 km sata
8 - pin3 senzora temperature unutrasnjeg (senzor svetla takozvani)
9 - pin1 na presostatu
10 - pin3 na plavom konektoru T32 km sata
11 - prazna konekcija
12 - pin26 na zelenom t32 dzeku km sata

Ovo je pinout za stariji tip Climatronika koji ja imam, noviji tip koristi T17a i T12 dzekove, kome treba taj pinout neka se javi poslacu mu imam u semama i njega.

Sto se tice kontrolne jedinice, koja menja one rucne komande, ona ima 4 dzeka, pinout tih dzekova je sledeci:

T12 crn - na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -A-
1 - gry/wht - dijagnosticka K linija
2 - brn/blu - a/c ON signal , kontrola brzina ventialtora T14/8 ili ecu konekcija T80/10
3 - blu/red - ecu pin 10 ili 40 (mk4)
4 - brn - n/a
5 - gry/pur - osvetljenje terminal 58d
6 - gry - n/a
7 - brn/grn - senzor temperature svezeg vazduha usisa
8 - brn/yel - senzor spoljasnje temperature
9 - brn/wht - masa
10 - blu/blk - n/a
11 - blu/pur - n/a
12 - brn/wht - masa

T20 crven - na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -B-
1 - red/blu - signal ambijentalne temperature sa km sata
2 - org/grn - CAN-BUS high
3 - org/brn - CAN-BUS low
5 - gry/grn - senzor temperature "nogu"
6 - brn/red - n/a
8 - yel - heater flap control motor
9 - yel/wht - centre flap control motor
10 - yel/red - footwell/screen control motor
13 - yel/blu - n/a
17 - wht/pur - motor protoka vazduha
18 - wht/grn - senzor unutrasnje temp i senzor svetla

16b braon- na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -C-
2 - blk/wht - kontrola ventilatora prednjeg T14/12 ili presostat (stariji modeli Golf 4)
3 - blk/blu -
4 - blu/wht - signal brzine auta
6 - grn/pur - signal brzine motora
7 - gry/blu - n/a
8 - red/yel - 5v za pozicioniranje motorica
10 - yel/red - presostat pin3
11 - brn/red - motor ventilatora kabine zajednicka masa
12 - grn - ecu pin 10 ili 41
14 - blk/blu - prekidackih 12v vezanih na motoric ventilatora kabine +
16 - grn/blk - motoric ventilatora kabine kontrolna jedinica

16a crn - na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -D-
2 - wht/yel - heater flap control motor
3 - gry/yel - footwell/screen control motor
4 - wht/pur - centre flap control motor
5 - wht/gry - motoric kontrole protoka vazduha
6 - grn/brn - n/a
7 - brn/blk - 12v stalno
8 - grn/brn - n/a
9 - blk/blu - prekidackih 12v osigurac 10a
10 - gry/wht - heater flap control motor
11 - wht/red - footwell/screen control motor
12 - gry/red - centre flap control motor
13 - gry - motoric protoka vazduha
14 - brn - n/a
15 - brn - masa
16 - n/a



Posle ovog haosa od zica i konekcija,potrebno je da preko VCDS ukodirate prvo tj centriranje step motorica, to se radi kodom prikazanim na slici ispod:



Ako je sve povezano i radi kako treba, nece biti ni jedna greska ni na kontrolnoj jedinici tj ekranu ni kada se skenira putem VCDS-a. Potrebno je dopuniti freon i G12 antifriz, posto je kutija skidana i hladnjak vadjen.

Potom, ostaje da se uziva eto u koriscenu climatronika, naravno sad mi ostaje da zamenim jos osvetljenje i onda je swap gotov :)




« Poslednja izmena: April 01, 2021, 12:14:05 posle podne od strane Kacerac »

Van mreže AcoVW

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1719
  • Age: 36
  • Lokacija: Čačak
  • Karma: +62/-15
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan, Golf 6, Golf 2
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #1 poslato: April 01, 2021, 07:16:51 posle podne »
Svaka ti cast kad si se odlucio na ovaj poduhvat. Ima tu fino posla....

Na mreži mur3633

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2552
  • Age: 58
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +52/-6
  • Pol: Muškarac
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #2 poslato: April 01, 2021, 09:26:07 posle podne »
Da nisi probao Climatronic iz zadnjih serija B5.5, tj. onaj sa oznakom K ili J?

Negdje pročitah da kad daš pun gas automatski gasi kompresor klime tj. prebacuje na ECON, navodno "misli" da pretičeš pa da ti ne uzima snagu, dok ove obične iz G4 nemaju tu funkciju
TDI POWER

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 319
  • Age: 29
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +16/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #3 poslato: April 02, 2021, 08:03:14 pre podne »
Da budem iskren nisam, jer nije isto povezivanje za b5.5 i g4, dosta se razlikuje kada je rec o konekcijama sa ovog kontrolnog modula ovog ekrancica do ecu ili releja nekog, na passatu ima koliko sam video po semama bar 10-ak konekcija vise nego na G4. Mada iskreno, meni ta funkcija ni ne znaci nista :D
« Poslednja izmena: April 02, 2021, 04:50:57 posle podne od strane Modus »

Van mreže miovrag

  • VW Početnik
  • Poruke: 119
  • Age: 39
  • Lokacija: Crna Gora
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Touran,Polo,Leon
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #4 poslato: April 02, 2021, 09:46:28 pre podne »
Iskreno druze bolje da si kupio drugo auto sa digitalnom klimom
Salim se naravno,svaka cast na strpljenju i detaljnom pisanju.
Sada mi kazite,sem vizuelnog izgleda da mozes podesiti temp koju zelis, imali jos koja prednost digitalne klime?

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže zivojko1987

  • VW Početnik
  • Poruke: 2
  • Lokacija: Obrenovac
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat b5.5
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #5 poslato: Jul 30, 2021, 07:06:31 posle podne »
Ja vozim passata 1.9tdi 74kw 2005.god. i u prvoj brzini mi ugasi kompresor klime da bi ga kada ubacim u drugu brzinu upalio opet, oseti se znatan gubitak snage. Na proslom koji je imao isti motor samo 2002.god. nije bilo tako. Jel zna neko jel to normalno tako da radi ili ne? I do cega moze biti problem?

Van mreže jerotije318

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 762
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Pasat b5.5
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #6 poslato: Jul 31, 2021, 04:43:49 pre podne »
Mislim da nije normalno, nek me neko ispravi.
Moj B5.5 2004 god 96 kw nikad ne gasi kompresor osim ako ga ja rucno ne ugasim. Takodje ni kod sinovljevog B5.5 2001 god 74 kw.
Nije mi poznata ta fora za gubitak snage  :69
« Poslednja izmena: Jul 31, 2021, 05:38:40 posle podne od strane Modus »
Samo VW

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5057
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +108/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #7 poslato: Jul 31, 2021, 01:29:15 posle podne »
Ovu temu nisam video do sada, slabije zbog obaveza ulazim na forum generalno u zadnje vreme. Znam da je sa velikim zakašnjenjem, ali ne mogu da ne pohvalim kolegu...

Ti si čoveče genijalac!!! :46  Svaka čast! Veliki posao, mnogo znanja, strpljenja i vremena, a odradio si, fabrika da ti pozavidi. Tvoje teme su odmor za oči nas ljubitelja VW-a i samostalnih radova oko kola! tapsac thumbup :26

Samo jedno pitanje...Senzor unutrašnje temperature ima funkciju, kada se klimatronik uključi na režim AUTO, pa tada sam podešava temperaturu i jačinu ventilatora u zavisnosti od toga kakve mu informacije šalje senzor? A kada se opcija AUTO isključi i ručno podesi temperatura i na kojoj brzini da ventilator duva preko komandi na klimatroniku, tada senzor nema funkciju...Ili grešim?
« Poslednja izmena: Jul 31, 2021, 01:32:00 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže jerotije318

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 762
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Pasat b5.5
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #8 poslato: Jul 31, 2021, 03:49:23 posle podne »
I ja sa zadovoljstvom pratim coveka, genije  alealeee
To moze da se zeza samo onaj ko ima pravu istinsku ljubav prema svom autu  wub
« Poslednja izmena: Jul 31, 2021, 05:38:50 posle podne od strane Modus »
Samo VW

Van mreže doctor no

  • VW Početnik
  • Poruke: 65
  • Lokacija: DE
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.6 16V 77kw
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #9 poslato: Jul 31, 2021, 04:19:06 posle podne »
Svaka čast majstoru.

ALI...:

Ja na mom Golf IV imam klimatronik i verujte mi da je 99% koristim u manuelnom modu. Temperatura na LO i ventilator na 1,2 ili 3 zavisi od vanjske temperature i uglavnom je na 2.
Kada na auto modu stavim na npr 22 stepena ili koliko god, ventilator je na 3ćoj brzini, nikada ga nisam video da je na drugoj i zašto bi bilo glasnije ako može na LO na prvoj brzini isto to da se dobije ;)
Pritom ja u manuelnom modu sam odabiram gde će da duva i da li da vuče vanjski ili unutrašnji vazduh dok na auto modu on duva gde on hoće :D

Čak šta više voleo bi da uopšte i nemam klimatronik je on u početku da li grejanja ili hlađenja dok odredi koja mu brzina ventilatora treba prođe 5 minuta i uglavnom uvek moram da smanjujem ventilator čak 2 3 puta ;)

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13192
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +201/-78
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #10 poslato: Jul 31, 2021, 08:22:45 posle podne »
Imas fore da jednom smanjis brzinu ventilatora dok je u AUTO modu i ostace u AUTO modu, ja to cesto koristim. Meni je uglavnom na 23/24 stepeni, tu mi bude najprijatnije, mada zavisi i koja je spoljnja temperatura.

Van mreže dixon

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 317
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #11 poslato: Jul 31, 2021, 11:19:43 posle podne »
Ма климатроник је закон, нема оног непријатног осећаја да дува у тебе, овако лепо шета по свим отворима и много лепше одржава температуру на дужим путевима, док са обичном климом то није случај, или буде хладно или вруће најчешће . Климатроник на ауто, температура 19-20-21 зависи како кад паше и 1000км пређеш а не пипнеш панел климе

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 873
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #12 poslato: Novembar 09, 2024, 10:53:34 pre podne »
Imas fore da jednom smanjis brzinu ventilatora dok je u AUTO modu i ostace u AUTO modu, ja to cesto koristim. Meni je uglavnom na 23/24 stepeni, tu mi bude najprijatnije, mada zavisi i koja je spoljnja temperatura.

Jel' možeš da mi pojasniš ovo, da probam kod mene? Klimatronik mi je uvek bio na 22.. Ranije, hladno jutro posle pola minut-minut ventilator sam digne na 3, vrlo brzo spusti na 2 pa na 1..
Sada, ventilator stoji na 1, i tek posle pet minuta možda i više digne na 2 i stoji tako u kolima već toplo... To je od pre neki dan.
Jednostavno, ventilator ne reaguje tako brzo na promene temperature nego ranije. Nema greške, sve deluje u redu. Zamenio sam panel klimatronika, sve je isto.
Sumnjam na senzor unutrašnje temperaure G89 sa kat brojem 1K0907543A, negde se spominje da je to i senzor ventilatora kabine.
Stoji u kanalu za vazduh iznad ventilatora kabine, samo ne znam da li ga imam, pošto u ETKI za njega nema slika, ali ima kataloški broj. Ne gine mi skidanje kasete da vidim. Inače, Golf 6 2,0 TDI 2010. god
« Poslednja izmena: Novembar 09, 2024, 10:57:46 pre podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13192
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +201/-78
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: Prepravka sa manuelne klime na Climatronik Golf 4
« Odgovor #13 poslato: Novembar 10, 2024, 07:07:10 pre podne »
Ovo je bila prica za golf cetvorku, ako se dobro secam, mogao si da smanjis ili povecas brzinu ventilatora za jedan stepen i ostajao je u auto modu.