Meni licno u autu stoji manuelna klima, i pored svih drugih pogodnosti koje sam ugradio i prepravio, ovo mi iskreno bode oci vec neko vreme. I evo konacno par lepih dana ispred nas pa da i to odradim. Ja sam licno odrabrao stariji tip climatronika, postoje dva tipa, razlikuju se dzekovi na kutiji. Sto se tice potrebnih delova evo sta je potrebno:
Kutija nov/stari tip, oznaka je 3B1 907 044 C
Instalacija, moj savet je uzeti instalaciju sa kutije dok je na autu, izvaditi skoro celu ako je moguce
Komande climatronika, za 4ku su sve iste, razlikuju se za B5.5 i G4 ne fizicki vec po rasporedu pinova !
Moj licni savet, kada pazarite kutiju, gledajte sto jeftiniju, a celu, jer cete svakako menjati mali hladnjak, gumice, sundjere klapni.
Moja ulaganja su bila:
Kutija sa instalaciom 3000din
Komande klimatronika i senzor unutrasnje temp tj senzor svetla 1000din
Nov mali hladnjak 1500din
Nove gumice oko 500din
E sad, posto je ova kutija sa auta koji je 2000god, star je vec 20-21god, sundjer klapni su propali, ja sam to resio sa vise slojeva alu trake, mada je moguce nabaviti i org sundjer ali sundjer ce propasti, traka malo teze. Dok sam ovo radio, ocistio sam detaljno kutiju, jer imala je neke prasine i grancica. Mali hladnjak se lako menja, dva srafa izvuci stari, ubaciti novi i zasrafiti dva srafa. Sledeci problem su step motorici koji regulisu klapne, sve sam podmazao, kako bi mehanizam lakse radio i manje mucio motoric. Nazalost nisam nasao nacin da ih testiram na stolu, te sam ih sve testirao kada sam povezoa sve u autu. Mada koliko sam video, step motoric je moguce kupiti polovan ispravan, ili pak nov. Evo oznake motorica:
Motorici:
crven - flap control motor reg. temperature V68 ( 1J1 907 511 C )
zut - heater flap control motor V85 ( 8D2 820 511 C )
zelen- central flap control motor V70 ( 1J1 907 511 D )
crn- recirculation V71 ( 1J1 907 511 A )
Senzori:
Driver foot temperature sensor G192 ( 1H0 907 543 A )
intake air temperature sensor G89 ( 1K0 907 543 G )
air flow sensor J126 ( 1J0 907 521 )
solar radiation sensor G107 ( 1J0 907 539 2AQ ) + senzor temperature u braniku G17 (1J0 919 379 A )
Sto se tice ugradnje, necu lagati muka je. Skida se sve, tabla, volan, centralna konzola, sve sve sve ide napolje. Ostaje kutija unutra, ventilator i instalacija. Potrebno je takodje izvaditi akumulator kao i nosac akumulatora (4 srafa) jer se ispod njega nalaze konekcije za ventilator i kompresor klime, kao i brisace, plastiku ispod brisaca, motoric i makaze brisaca, jer je potrebno provuci par kablova. Sto se tice instalacije, uproscena i slikovato predstavljena ide ovako:
Pinout T10 i T12 dzeka je sledeci:
T10 konektor:
1 - Pin3 presostata
2 - disel injection control unit
3 - disel injection control unit
4 - signal brzina motora
5 - osigurac 5 - 7.5A
6 - masa
7 - osigurac 25 - 25A
8 - Pin2 senzora temperature u kabini
9 - prazna konenkcija
10 - osvetljenje terminal 58d
T12:
1 - k linija za dijagnostiku
2 - pin2 na presostatu
3 - prazna konekcija
4 - osigurac 3 - 5A
5 - pin1 senzor temperature u braniku
6 - prazna konekcija
7 - pin11 u zelenom dzeku T32 km sata
8 - pin3 senzora temperature unutrasnjeg (senzor svetla takozvani)
9 - pin1 na presostatu
10 - pin3 na plavom konektoru T32 km sata
11 - prazna konekcija
12 - pin26 na zelenom t32 dzeku km sata
Ovo je pinout za stariji tip Climatronika koji ja imam, noviji tip koristi T17a i T12 dzekove, kome treba taj pinout neka se javi poslacu mu imam u semama i njega.
Sto se tice kontrolne jedinice, koja menja one rucne komande, ona ima 4 dzeka, pinout tih dzekova je sledeci:
T12 crn - na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -A-
1 - gry/wht - dijagnosticka K linija
2 - brn/blu - a/c ON signal , kontrola brzina ventialtora T14/8 ili ecu konekcija T80/10
3 - blu/red - ecu pin 10 ili 40 (mk4)
4 - brn - n/a
5 - gry/pur - osvetljenje terminal 58d
6 - gry - n/a
7 - brn/grn - senzor temperature svezeg vazduha usisa
8 - brn/yel - senzor spoljasnje temperature
9 - brn/wht - masa
10 - blu/blk - n/a
11 - blu/pur - n/a
12 - brn/wht - masa
T20 crven - na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -B-
1 - red/blu - signal ambijentalne temperature sa km sata
2 - org/grn - CAN-BUS high
3 - org/brn - CAN-BUS low
5 - gry/grn - senzor temperature "nogu"
6 - brn/red - n/a
8 - yel - heater flap control motor
9 - yel/wht - centre flap control motor
10 - yel/red - footwell/screen control motor
13 - yel/blu - n/a
17 - wht/pur - motor protoka vazduha
18 - wht/grn - senzor unutrasnje temp i senzor svetla
16b braon- na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -C-
2 - blk/wht - kontrola ventilatora prednjeg T14/12 ili presostat (stariji modeli Golf 4)
3 - blk/blu -
4 - blu/wht - signal brzine auta
6 - grn/pur - signal brzine motora
7 - gry/blu - n/a
8 - red/yel - 5v za pozicioniranje motorica
10 - yel/red - presostat pin3
11 - brn/red - motor ventilatora kabine zajednicka masa
12 - grn - ecu pin 10 ili 41
14 - blk/blu - prekidackih 12v vezanih na motoric ventilatora kabine +
16 - grn/blk - motoric ventilatora kabine kontrolna jedinica
16a crn - na samom climatronik kontrolnoj jedinici sa ekranom i komandama -D-
2 - wht/yel - heater flap control motor
3 - gry/yel - footwell/screen control motor
4 - wht/pur - centre flap control motor
5 - wht/gry - motoric kontrole protoka vazduha
6 - grn/brn - n/a
7 - brn/blk - 12v stalno
8 - grn/brn - n/a
9 - blk/blu - prekidackih 12v osigurac 10a
10 - gry/wht - heater flap control motor
11 - wht/red - footwell/screen control motor
12 - gry/red - centre flap control motor
13 - gry - motoric protoka vazduha
14 - brn - n/a
15 - brn - masa
16 - n/a
Posle ovog haosa od zica i konekcija,potrebno je da preko VCDS ukodirate prvo tj centriranje step motorica, to se radi kodom prikazanim na slici ispod:
Ako je sve povezano i radi kako treba, nece biti ni jedna greska ni na kontrolnoj jedinici tj ekranu ni kada se skenira putem VCDS-a. Potrebno je dopuniti freon i G12 antifriz, posto je kutija skidana i hladnjak vadjen.
Potom, ostaje da se uziva eto u koriscenu climatronika, naravno sad mi ostaje da zamenim jos osvetljenje i onda je swap gotov