Evo kako ja vidim celu ovu situaciju, pa ces verovatno naci odgovor tu.
Prvo, moramo da konstatujemo da trotineti postoje i da se koriste.
Po klasi (funkcionalnosti) ja bi ih svrstao izmedju bicikla i motora.
Imamo dve opcije. Zabraniti ih ili ih regulisati zakonom. Veoma tesko je verovati da ce se zabraniti u jeku promocije ekologije i jer se tu vrti dosta novca, ali opet neke zemlje kao npr Holandija su ih zabranili. Ako se zabrane trotineti, onda to znaci kraj i za elektricne bicikle i zato mislim da su veoma male sanse da se to u Srbiji zabrani.
Ako se budu registrovali onda je to opet udarac na ekoloski vid transporta, ali mislim da ce se desiti vremenom jer snaga elektro motora se neverovatno povecava i sve je jeftinija.
Mesta u postojecoj infrastrukturi za novi vid prevoza nema. Dok trotineti ne pocnu da lete, morace da se snadju u dve dimenzije sa ostalim ucesnicima u saobracaju. Znam da je vecini ljudi tesko prihvatiti promene, ali tako je. Kaze jedna zena "Ovi trotineti su posast, svuda ih ima", ali joj ni najmanje ne smeta 2.5 miliona automobila u Srbiji. U Parizu su po centru neke trake dodelili biciklistima i trotinetima, samo to kod nas ne verujem da ce da se desi jer kod nas ne znaju da uklone automobile ni sa trotoara, tako da ne ocekujem da ce ovaj drzavni sistem nesto pametno da primeni skoro.
Ovi mali Shaomi trotineti mi deluju veoma opasno, ali opet njihova relativno mala brzina da kazemo je koliko toliko olaksavajuca okolnost. Znam ljude da su se ozbiljno povredjivali sa njima.
Ja vozim trotinet za odrasle. Ima vesanje, debele gume, masu i ne smetaju mu sahte, rupe, kamichci... ja sa ovim skacem niz stepenice
. Ja sam iskusan vozac, a greske se ovde ne prastaju, kao ni na motoru pretpostavljam. Ja mislim da su trotineti za odrasle najblizi motorima, a anglosaksonci ih i nazivaju skuterima.
Drugar kaze "Uh koliko kosta trotinet, pa za te novce mozes da kupis auto". Ja ga pitam po cemu je bolji auto od ovog trotineta, ali nema dobar odgovor. 90% vremena putujes sam na posao od tacke A do tacke B i nazad. Jednostavno ljudi nemaju ni najmanju ideju o alternativi za automobil. Auto je pocetak i kraj u glavama mnogih ljudi. Mnogo ljudi mi je reklo da nikad ne bi vozili trotinet i ja to postujem i razumem. Ja kad sam prvi put stao na ovo mislio sam da je nemoguce voziti, ali vremenom smo postali jedno.
Za motor i auto placas gorivo i kazne, kamere te snimaju, maksimalna brzina ti je brzina saobracaja. Muka oko parkinga. U toku putanje ti prosecno 5x pomenu majku ili obrnuto.
Sa ovim trotom nemas nista od toga. Samo osmeh na lice i reset od briga i obaveza. Guzve na putu me ne interesuju.
Auto ima prednost kada je kisa ili ispod 5 stepeni ili nesto prevozis. U tom slucaju koristim auto. I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane i shodno tome koristim oba, ali statistika kaze da sam u prosloj godini mnogo vise km do posla presao na trotu. Nekom matematikom od 3000km godisnje (sto se lagano predje), trot isplati sebe samo na gorivu kroz 4 godine koristenja sve uracunatom zamenom para guma i redovnom zamenom plocica.
Ono sto motori nemaju jeste instant ubrzanje. Kod trota se bukvalno uhvatis ko mache za zavesu kada kreces iz mesta ako dodas jace gas. Za pocetnike je problem sto te jaci gas gura unazad i sto ti jace hoces da se privuces volanu to instiktivno pritiskas gas koji te jos jace gura unazad. Prvi put kad mi se to desilo sam se osecao kao da viorim ko zastava na volanu. Moja zena ne sme da vozi sa oba motora ukljucena jer joj je strasno.
Motor ne mozes da ubacis u kola, taxi, voz. Trot mozes. U garazi/podrumu/tavanu/stanu zauzima veoma malo mesta. Trot stane u Lupa. Ostavim Lupa da mu presvuku volan, izvadim trot, odem na posao, posle se vratim se po auto. Trot u auto i vozim kuci. Idemo u NLB banku kod Politike u 17h. Kolima bi putovali 45 minuta u spicu i trazili parking jos pola sata. Sa trotovima stigli za 20 minuta, vezali ih ispred banke. Idemo da vidimo neke kuce na Avali? Moze. Kombinacija koliko hoces.
Sa zenom sam prosle godine obisao nekoliko gradova u Srbiji, a ove godine idemo u planine da isprobamo offroad mogucnosti. Planiramo Rajac, Taorska vrela, Gradac pored Valjeva... Letos smo bili u Nis, vise puta sam prolazio ranije, a sad sam prvi put uspeo da obidjem ceo Nis i okolinu. Ocas posla. Nis predivan. Za sad mi je to najlepsi grad u Srbiji. Toliko dobrih ljudi i lepih mesta NIKAD ne bih nasao da sam isao kolima ili pesice. Za 3 dana nekih 80km smo napravili okolo. Spustamo se sa Chegra moje lepsa polovina i ja, ulazimo u Nis, a policija nas zbunjeno meri radarom (isao sam oko 70) i samo smo se odpozdravili klimanjem glava
Mislim da zakon koji budu sada usvajali ce biti nistavan za godinu dve jer el. trotineti poboljsavaju performanse neverovatnom brzinom. Moja igracka u dolasku ide max 120km/h, a max domet 125km.