Autor Tema: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...  (Pročitano 34446 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13192
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +201/-78
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #260 poslato: Novembar 27, 2024, 07:36:01 pre podne »
Kod Mild Hybrida mislim da je bukvalno prodavanje magle, tj. taj benefit je mizeran kad se uporedi sa tim koliko je zakomplikovan sistem.
Raco, necu da uporedjujem superautomobil dvosed od pre 35 godina, nego nesto sto je slicno.
Da je onaj Žaomi imao krstene kocnice, recimo priblizne kao RS6, nista se ne bi desilo.
Pritom je apsolutno normalno da auto koji je tako brzo razvijen  ima problema, gde god da se pravio, a ovaj je napravila firma koja nema tradiciju u auto-industriji nikakvu.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #261 poslato: Novembar 27, 2024, 12:14:01 posle podne »
Što ne uporedi F40 sa baterijom?



Kompletan auto koliko i jedna baterija, 750 kg bruto, evo nešto što je slično.


Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13192
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +201/-78
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #262 poslato: Novembar 27, 2024, 12:48:02 posle podne »
Po cemu je brate ovo slicno sa Kinezom? Daj sad bez zeanja, ima li ovo cudo 5 sedista, gepek, je li udobno, kolika mu je duzina? Ima li krov uopste?
Ja sam ti stavio poredjenje sa RS6 koji ima istu duzinu i slicnu funkciju. Ti hoces da uporedis Kineza sa trkackim autom koji je prilagodjen tako da moze jedva da se registruje. Koliko kg ima Nissan GTR, definicija sportskog automobila? 1700. Tesla Roadster je imao 1300kg jos 2008. god.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #263 poslato: Novembar 27, 2024, 01:23:42 posle podne »
Sa BATERIJOM Madisone, poredim sa baterijom od 700 kg! Sve ovo što vidiš od auta ima istu masu kao i baterija na bilo kom EV vozilu, Audi, kinez nebitno.
O tome ti pričam, a ti zabedio "Alo zemljace bree ...PA GDE TI JE MASA ..."  lollol lollol

Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže admin

  • Glavni baja
  • Administrator
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 20613
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +403/-37
  • Pol: Muškarac
  • █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
    • VW-Club
  • Auto: Audi Q8
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #264 poslato: Novembar 27, 2024, 02:42:49 posle podne »
Ne znam sto se opterecujes toliko tezinom baterije i uopste tezinom automobila.. kakve to veze ima ? Sa jakim kvalitetnim kocnicama sve to lepo koci..

Pa i benzinci recimo ovi audijevi RS modeli.. RS6, RS7, RSQ8 svi su preko 2 tone pa brutalno idu i jos bolje koce.. Urus ima 2300kg pa opet ide 3.6 sec do 100 al isto tako ima karbon keramicke kocnice od 10 klipova, disk 440mm i to mora lepo da zakucava.



Ovi kinezi u videu koji si okacio su cista sprdnja sa ovim kocnicama  lollol budimo realni  biggrin



Tezina nije problem ako je motor jak i ako su kocnice dobre..

Bugatti Chiron je tezak 2 tone i ide od 0-100 za 2.5 sec pritom govorimo o 8 litarskom W16 motoru od 1500ks dok recimo Rimac Nevera koji je tezi za 200kg od njega.. sa tom svojom teskom baterijom od 600kg biggrin ide 1,85 sekundi do 100..

tako.. da... struja je struja  biggrin


Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13192
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +201/-78
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #265 poslato: Novembar 27, 2024, 03:43:13 posle podne »
Raco, nema svaka baterija 700kg, isto kao sto se razlikuje i tezina motora, V8 4.2 je mnogo tezi od troklipca 1.0.
Opet kazem, poredis babe i zabe. Ja ti poredim 2 automobila (jedan EV, drugi nije) sa slicnim karakteristikama i slicna im je i tezina. Sta je tu baterija, a sta je motor, menjac, sedista itd. nije bitno.

Pretpostavljam da je poetna tvoje price da EV nikad ne moze da bude lagan, e to je vec druga stvar i sa tim se slazem. Tesko da ce u buducnosti biti laganih automobila na baterije, koji pritom imaju neki prihvatljiv domet.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3469
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #266 poslato: Novembar 28, 2024, 10:38:04 posle podne »
On je zacrtao i nećete vi njega prevariti sa logikom zapadnjačkom.
BTW Nevera koči do 0.4g samo motorom. Većina "jačih" EVova nema praktično ni neke potrebe u svakodnevnoj vožnji da koristi klasične kočnice, isključivo po ovakvim staza primerima.
Su7 je star 3 godine, razvija ga firma kojoj je glavni proizvod bio telefon.. i pored toga je cena u kini 30-35k , ja samo čekam kad će da se pojavi u evropi i rezervišem jednog 'odma .. pa javim utiske iz prve ruke :D
lollol

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #267 poslato: Novembar 29, 2024, 01:54:56 pre podne »
Ne znam sto se opterecujes toliko tezinom baterije i uopste tezinom automobila.. kakve to veze ima ?

Osnova svega je masa i dinamička preraspodela mase na točkove, dok je četiri točka biće tako. Bez obzira na EV, benzin, plin, kočnice, klipove, diskove. Šta god da se kotrlja na točkovima ima svoju masu, kilo je kilo AMIN! Postoji veliki broj ljudi koji pogrešno smatraju da veća masa doprinosi stabilnosti vozila! Evo dole link za sadržaj, ju ću dodati nešto dokumentacije.

https://www.sf.bg.ac.rs/download/sluzbe/idsf/prodaja/sadrzaji/04-drumski/027_sadrzaj.pdf

Većina "jačih" EVova nema praktično ni neke potrebe u svakodnevnoj vožnji da koristi klasične kočnice, isključivo po ovakvim staza primerima.

Guarana, izračunaj potrebnu energiju za zaustavljanje vozila težine 2.5t pri brzini od 50, 100 i 200 km/h, lako možeš da izračunaš i potrebno vreme. Pogledaj rezultate, razmisli, ovo što pišeš je... pogrešno  bicedobro

Da li je iko ikada razmišljao o tome?
Kad bi svi automobili bili električni...
A da smo zaglavili u trosatnoj gužvi po hladnoći u nekoj snežnoj oluji, baterije bi potpuno crkle.
Zašto električni automobili u osnovi nemaju grejanje.
Zamislite biti zaglavljen na putu celu noć, bez baterije, bez grejanja, bez brisača, bez radija, bez GPS-a, jer je baterija odavno crkla.
Možete probati pozvati hitnu i zaštititi žene i decu, ali oni ne mogu doći u pomoć, jer su svi putevi zatvoreni i verovatno će svi policijski automobili biti električni.
A kad putevi blokiraju hiljade nenapunjenih automobila, niko ne može dalje. Kako napuniti baterije na mestu?
Isti problem tokom letnjih praznika su kilometarske kolone.
Opcija uključivanja klime u električnom automobilu bi bila dostupna samo kratko vreme. Baterije bi crkle u trenu!
Naravno, ni jedan političar ni novinar ne govori o tome, ali ovo će se dogoditi.
A osim toga, niko ne govori o budućem problemu odlaganja neiskorišćenih baterija!
To je ta budućnost

.


Rekuperacija, pale svi na "gurku", rešen problem. Da zaključavamo temu i da se razilazimo.  lollol

Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9899
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +221/-53
  • Auto: Lada 2104

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3469
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #270 poslato: Novembar 30, 2024, 12:56:01 pre podne »
Ne znam sto se opterecujes toliko tezinom baterije i uopste tezinom automobila.. kakve to veze ima ?

Osnova svega je masa i dinamička preraspodela mase na točkove, dok je četiri točka biće tako. Bez obzira na EV, benzin, plin, kočnice, klipove, diskove. Šta god da se kotrlja na točkovima ima svoju masu, kilo je kilo AMIN! Postoji veliki broj ljudi koji pogrešno smatraju da veća masa doprinosi stabilnosti vozila! Evo dole link za sadržaj, ju ću dodati nešto dokumentacije.

https://www.sf.bg.ac.rs/download/sluzbe/idsf/prodaja/sadrzaji/04-drumski/027_sadrzaj.pdf

Većina "jačih" EVova nema praktično ni neke potrebe u svakodnevnoj vožnji da koristi klasične kočnice, isključivo po ovakvim staza primerima.

Guarana, izračunaj potrebnu energiju za zaustavljanje vozila težine 2.5t pri brzini od 50, 100 i 200 km/h, lako možeš da izračunaš i potrebno vreme. Pogledaj rezultate, razmisli, ovo što pišeš je... pogrešno  bicedobro


Rekuperacija, pale svi na "gurku", rešen problem. Da zaključavamo temu i da se razilazimo.  lollol


1. Da je tako kako pišeš ferrari sa 1000kg i fića sa 1000kg bi sa 100km/h imali istu zaustavnu put, pa nije u praksi. Imaš tu 101 faktor. Gume, kočnice, put, vešanje, vreme, vozača, raspored mase itd itd.

2. Veća masa definitivno doprinosi stabilnosti, što zbog intercije što zbog vektora sila kod pomeranja te mase. To je pogotovo izraženo kod EVova koji imaju u podu baterije, koje je praktično nemoguće prevrnuti. Da je to što pišeš tačno, kad pretičeš kamion na autoputu, pomerio bi se on više nego ti, a to valjda znaš u praksi da nije tako. Mislim da mešaš malo upravljivost i stabilnost, kod prvog masa definitivno ima veliku ulogu, baš zbog inercije (ali i dalje nije jedini faktor).

3. Za 99.999% situacija maksimalna teoretična sila koje vozilo može da izvrši, što kod ubrzavanja, što kod kočenja je 1.2g.
Opet 99% automobila, u idealnim uslovima, sa najboljim kočnicama, sa profesionalnim vozačem je u stanju da koči do maximalno 0.8g.
Prosečan vozač/auto se smatra do 0.47g da je maksimalna sila pri kojoj može da održi kontrolu nad vozilom. Ta cifra se koristi kod konstruisanja kočnica za "normalan" auto.

Preko toga mora da ima dodatnu silu koja pruža otpor.. Buggati recimo ima krilo koje se digne i koči time, EVovi kao što ti rekoh mogu samo motorom da koče do 0.4g. Znači u praksi koči sam motor kao većina klasičnih kola, a povrh toga upali i klasične kočnice po potrebi. Nešto slično imaju kamioni, gde retarder koči motorom, tako da ne moraš da pržiš kočnice nizbrdo.

4. Ne znam što si okačio ovo za formulu-E (koju obožavam da gledam naravno) i C rating baterija. Al u praksi C rating znači da možeš da imaš auto koji je u isto vreme i 1.0SDI i 5.0 Biturbo. Kompromis koji retko koji SUS motor može da isporuči. Većina novih kola sa većom snagom ima neki oblik hibrida, što zbog "ekologije" što zbog nižih brzina... Čak i neki običan 3.0 je po gradu muka voziti, kad na ler gasu ide 40km/h, svo vreme moraš da ga kočiš i jebeš motor,menjač,kočnice,itd. 2000KS EV kad ide 20km/h "troši" isto kao 20KS EV kad ide 20km/h, jer je obojici krivulja obrtnog momenta manje više ravna linija kroz ceo opseg obrtaja.
26
Ja se vama dvojici divim odakle uspete da iskopate te neke podatke koje slepo kopirate.. ta knjiga je iz 1998 godine, u tih "tračavih" 26 godina je nauka napredovala ogromnim koracima. Prva kazna za brzu vožnju je bila 1896 za ludih 12km/h .. jel i to danas relevantno il možemo samo da se smejemo?
lollol

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #271 poslato: Novembar 30, 2024, 10:21:57 pre podne »
Veća masa definitivno doprinosi stabilnosti, što zbog intercije što zbog vektora sila kod pomeranja te mase.

Ja se vama dvojici divim odakle uspete da iskopate te neke podatke koje slepo kopirate.. ta knjiga je iz 1998 godine, u tih "tračavih" 26 godina je nauka napredovala ogromnim koracima. Prva kazna za brzu vožnju je bila 1896 za ludih 12km/h .. jel i to danas relevantno il možemo samo da se smejemo?

Njutnovi zakoni su skup tri zakona klasične fizike. Oni opisuju vezu između kretanja tela i sila koje deluju na telo i prvi ih je predstavio Isak Njutn. Oni su objavljeni u knjizi „Philosophiae Naturalis Principia matematica“ ili u slobodnom prevodu Matematičke osnove prirodne filozofije (kako je Njutn zvao fiziku) iz 1687. godine.[1] Ovi zakoni čine temelje klasične mehanike.

https://archive.org/details/newtonspmathema00newtrich/page/n7/mode/2up

Prvo obrazovanje, pa tek onda palamuđenje, s obzirom da je prošlo 350 godina od knjige vreme je da ti napišeš novu sa temeljima novonauke.

Ne znam što si okačio ovo za formulu-E (koju obožavam da gledam naravno) i C rating baterija. Al u praksi C rating znači da možeš da imaš auto koji je u isto vreme i 1.0SDI i 5.0 Biturbo. Kompromis koji retko koji SUS motor može da isporuči. Većina novih kola sa većom snagom ima neki oblik hibrida, što zbog "ekologije" što zbog nižih brzina... Čak i neki običan 3.0 je po gradu muka voziti, kad na ler gasu ide 40km/h, svo vreme moraš da ga kočiš i jebeš motor,menjač,kočnice,itd. 2000KS EV kad ide 20km/h "troši" isto kao 20KS EV kad ide 20km/h, jer je obojici krivulja obrtnog momenta manje više ravna linija kroz ceo opseg obrtaja. 26

Opet palamuđenje, zato sam i okačio link, pogledaj bar pre nego prokomentarišeš, jedna rečenica je u pitanju. Znači nema veze ni sa SDI, ni turbo, ni bi-turbo, već označava indeks jačine električne energije po kojoj baterija može da se puni i prazni.

Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3469
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #272 poslato: Novembar 30, 2024, 11:19:11 pre podne »
Nauka se dopunjuje, nije fiksna. 1C samo znači da će u jednom satu da se isprazni/napuni. To je bitno da izračunaš koliko ampera/vati možeš maksimalno da izvučeš i da dobiješ procenu koliko će ti sa oprerećenjem trajati kapacitet. Pravim baterije za svoje svrhe 10 godina, onda naletim na neke palamude koji tvrde da nauka i proračuni nisu merodavni koliko neka troll objava polupismenog idiota.
Oladi malo demagogije mašinskog fakulteta, bila aktuelna krajem prošlog veka.
lollol

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #273 poslato: Novembar 30, 2024, 11:46:41 pre podne »
Oladi malo demagogije mašinskog fakulteta, bila aktuelna krajem prošlog veka.

"Demagogija mašinskog fakulteta" ?! Neka polupismeni idijot koji pravi baterije objasni kako to energija kočenja može da se skladišti u baterije u par sekundi, a kada ode na punjač onda cupka pet sati oko vozila?
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže admin

  • Glavni baja
  • Administrator
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 20613
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +403/-37
  • Pol: Muškarac
  • █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
    • VW-Club
  • Auto: Audi Q8
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #274 poslato: Novembar 30, 2024, 11:49:33 pre podne »
Ja ni ne razumem sta nas Raca pokusava da ubedi, sem sto navodi neke primere koji nemaju veze s'vezom

Tezina pa tezina, sto kaze Gu veca masa doprinosi stabilnosti.. naveo sam ti primer dva najbrza vozila danasnjice i sa benzinskim i sa el motorom i oba su teska preko 2 tone.. o cemu dalje da diskutujemo vezano za tezinu motornih vozila i baterija ???
koji ti dokaz jos treba ?

Pa najbrzi voz na svetu Maglev koji ide 603km/h tezak je 50 tona i njega zamisli pokrece elektricna energija  biggrin

Van mreže admin

  • Glavni baja
  • Administrator
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 20613
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +403/-37
  • Pol: Muškarac
  • █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
    • VW-Club
  • Auto: Audi Q8
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #275 poslato: Novembar 30, 2024, 11:57:26 pre podne »
Oladi malo demagogije mašinskog fakulteta, bila aktuelna krajem prošlog veka.

"Demagogija mašinskog fakulteta" ?! Neka polupismeni idijot koji pravi baterije objasni kako to energija kočenja može da se skladišti u baterije u par sekundi, a kada ode na punjač onda cupka pet sati oko vozila?

Raco regenerativno kocenje moze da dopuni bateriju 10-30% u najboljem slucaju.. ne moze da ti napuni celu bateriju i ne sluzi tome ali ti znacajno moze povecati domet vozila.. drugo zavisi i od intenziteta kocenja da li je jace slabije kocenje, od velicine baterije ako je veca baterija vise ce je dopuniti isto vazi i od konfiguracije terena tipa ako je uzbrdica nizbrdica ili grad vise ce se dopuniti nego na autoputu gde se kocnica pipa minimalno itd itd za razliku od benzinca ili dizela kod koga nemas nista.. meni je to skroz ok.. i manje trosis kocnice

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #276 poslato: Novembar 30, 2024, 12:37:25 posle podne »
Kako objasniti nekom ko nema osnovna znanja i za mašinski fakultet kaže da je demagogija sa kraja prošlog veka? Ajde ako je tako prihvatam, što teže to stabilnije rekla novonauka, kakva fizika i ludi Isak Njutn.

Što se tiče elektro-novonauke mogu reći da je lakše uterati ampere u dupe nego u bateriju, ali javiće se  stručnjak koji pravi baterije pa će to lepo da objasni. Demagogiju energetike i hemije ostavljamo u prošlom veku.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3469
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #277 poslato: Novembar 30, 2024, 12:50:31 posle podne »
15-20 minuta je na punjaču, odgovor na ono što tebe muči leži u činjenici da su baterije sastavljene iz ćelija koje su vezane serijski i paralelno. 10 baterija u paraleli sa 1C će isporučiti struju kao 1 baterija na 10C. Interno svaka veća moderna baterija ima hiljade ćelija, tako da su jako rasterećene, da bi trajale bar 10-15-20 godina. Imaš na netu javno podatke za većinu auta kakvu tačno bateriju imaju, pa preračunaj ako mi ne veruješ.
Na kućnom punjaču će trajati i više od pet sati, jer prosto ne može da izbaci 300kW.

Vidim ja da je tebi jasno u glavi šta hoćeš da kažeš, al se ljutiš kad ti lepo kažemo da mešaš termine.

stabilnost - značenje
• 1. postojanost, čvrstina, stalnost, ustaljenost; 2. fiz. težnja za održavanjem postojećeg stanja, koja je tim veća što je veća težina i što je veći oslonac i što je težište dublje; 3. u politici: težnja za održavanjem onoga što već postoji (nasleđenog), politička ustaljenost, stajanje na sigurnim nogama (stabilizam), stabilizacija.

Ja sve što tvrdim, mogu naukom da dokažem, ako je druga strana u stanju da isprati i takođe je kritična do samog sebe dovoljno da shvati da greši negde. "Pa meni su rekli da može da se ubudži" nije nikakva debata, stoga ću vas opet preskočiti na neko vreme.
lollol

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #278 poslato: Novembar 30, 2024, 01:12:19 posle podne »
Vidim ja da je tebi jasno u glavi šta hoćeš da kažeš, al se ljutiš kad ti lepo kažemo da mešaš termine.

stabilnost - značenje
• 1. postojanost, čvrstina, stalnost, ustaljenost; 2. fiz. težnja za održavanjem postojećeg stanja, koja je tim veća što je veća težina i što je veći oslonac i što je težište dublje; 3. u politici: težnja za održavanjem onoga što već postoji (nasleđenog), politička ustaljenost, stajanje na sigurnim nogama (stabilizam), stabilizacija.

Ima li ovde reč ili slovo o stabilnosti automobila ili bilo kog tela koje se kreće? Nema ništa, ajd obrazloži sve tri tačke ako grešim.

Ja sve što tvrdim, mogu naukom da dokažem, ako je druga strana u stanju da isprati i takođe je kritična do samog sebe dovoljno da shvati da greši negde. "Pa meni su rekli da može da se ubudži" nije nikakva debata, stoga ću vas opet preskočiti na neko vreme.

Nemoj da nas preskačeš dok nam ne objasniš detaljnije oko baterija. Bez opterećivanja od čega i kako su napravljene, prosto da ih gledamo kao kutiju koja ima svoju masu veličini i dve žice.
Pratiš formulu e, pa si upoznat sa generacijama baterija koje se koriste, možeš da izračunaš energiju kočenja, energiju punjenja baterije... Pogledaj video formule e pa mi prokomentariši o čemu pričaju na 13:10.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1984
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +97/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Odgovor #279 poslato: Novembar 30, 2024, 01:44:20 posle podne »
"but the truly fascinating tech isn't about transferring energy from the wheels back to the motors, it's also having the battery capable of handling that massive influx of power"

Gen-3 formula e ima nivo rekuperacije od 25% indeks baterije od 15C, komercijalna EV vozila 2-3C. Pet i više puta slabija mogućnost prihvatanja energije, a na reklami rekuperacija 10-30%, Audi e-tron i do 40%.
Jedina je sreća što su sve teža vozila pa treba manja sila da se zaustave, kad pređemo na natrijumske baterije ima da koči u mestu i to na struju.





Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.